Aktywna Tablica – Język angielski
https://www.facebook.com/groups/271314043403039/
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność
efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
– Bill Gates
Międzyszkolna Sieć Współpracy Nauczycieli
Szkoła Podstawowa w Lubzinie bierze udział w programie MEN „Aktywna Tablica”.
Otrzymaliśmy tablicę interaktywną oraz interaktywny monitor dotykowy.
W daniach 10/11.05.2018 roku w Mielcu odbyło się seminarium szkoleniowo – kontaktowe “Programowanie z eTwinning”.Uczestnicy wydarzenia mieli okazję nie tylko dowiedzieć się więcej o programowaniu od podstaw na warsztatach praktycznych (hands-on), ale przede wszystkim połączyć siły z nowymi partnerami projektowymi i rozpocząć lub kontynuować przygodę w programie eTwinning. Nauczyciele z 6 szkół z Polski napisali nowy wspólny projekt “Disocver me”, który będzie realizowany od września 2018 r. w szkołach partnerskich.
W dniu 16.04.2018 roku nauczyciele p. Monika Świątek-Bień i p. Beata Nowacka ze Szkoły Podstawowej w Lubzinie wzięli udział w szkoleniu ” Aktywna Tablica w praktyce”, które odbyło się w Rzeszowie.
Celem tego szkolenia było przybliżenie uczestnikom założeń rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. Podczas szkolenia przedstawiono także narzędzia służące lepszemu wykorzystaniu tablic na lekcjach.
W dniu 27 marca 2018 roku odbyło się drugie spotkanie nauczycieli w ramach Międzyszkolnej Sieci Współpracy Nauczycieli stosujących technologię informacyjno-komunikacyjną (TIK) w nauczaniu.
Celem kolejnego spotkania było podsumowanie dotychczas zrealizowanych zadań oraz prezentacja ich wykonania. Nauczyciele biorący udział w spotkaniu, bardzo pozytywnie wypowiadali się na temat współpracy w takiej formie. Każda z grup nauczycieli ( matematycy, angliści i nauczyciele kl. I-III) przedstawili jakie zadania zostały w tych grupach wykonane, a także zapoznali wszystkich z planami pracy na kolejne tygodnie. Wszyscy podkreślają, że nauka przy wykorzystaniu technologii ICT jest efektywniejsza, ciekawsza dla uczniów a przede wszystkim innowacyjna.
20 marca 2018 roku odbyło się szkolenie Rady Pedagogicznej z obsługi tablic interaktywnych w naszej szkole. Obecni byli wszyscy zainteresowani nauczyciele.
W dniu 28 lutego 2018 roku odbyło się pierwsze spotkanie nauczycieli w ramach powołanej Międzyszkolnej Sieci Współpracy Nauczycieli stosujących technologię informacyjno-komunikacyjną (TIK) w nauczaniu.
Celem powołania i działania tej Sieci jest przede wszystkim:
- nawiązywanie kontaktów i współpracy pomiędzy szkołami, m.in. udział w lekcjach otwartych
- analiza „dobrych praktyk” stosowana przez uczestników,
- tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby szkół uczestniczących w sieci.
Szkoły, których nauczyciele współpracują w ramach Międzyszkolnej Sieci Współpracy Nauczycieli stosujących TIK, to:
- Szkoła Podstawowa w Lubzinie
- Szkoła Podstawowa w Niedźwiadzie Górnej
- Szkoła Podstawowa w Łączkach Kucharskich
- Szkoła Podstawowa w Małej
- Zespół Szkół Nr 3 w Ropczycach
Wykorzystanie narzędzi ICT na lekcjach języka angielskiego
Wykorzystanie Tablicy Interaktywnej na lekcji matematyki – p. Marciniec
Wykorzystanie technik informacyjno komunikacyjnych na lekcjach j. angielskiego p. Anna Mleczko
Ciekawe strony do wykorzystania na tablicach interaktywnych
https://ciufcia.pl/ekologiczne
https://parenting.pl/zabawy-muzyczne-dla-dzieci
https://ciufcia.pl/ekologiczne
gry multimedialne dla klas I-III gry pisupisu.pl
Aktywna Tablica – Zajęcia przeprowadzone w klasie IIIb – wych. p. Irena Kisiel
Zajęcia przeprowadzone w kl. “0” dnia 25.05.2018r. przez p. Martę Strzałkę
Szkolenia nauczycieli w ramach TIK
Nauczyciele Szkoły Podstawowej w Lubzinie uczestniczyli w trzymodułowym szkoleniu on-line pt. „Wykorzystanie aplikacji SMART Notebook do tablic i monitorów interaktywnych na zajęciach szkolnych” w dniach 23 i 27 marca 2018 roku.
Szkolenie w sumie obejmowało 3 godziny dydaktyczne
Treści szkolenia
Spotkanie I: Podstawowe narzędzia w SMART Notebook
- narzędzia do pisania i rysowania,
- narzędzia do wstawiania kształtów (linie, figury płaskie itp.),
- wstawianie i formatowanie tekstu,
- sortownik stron i jego funkcje,
- galeria i sposoby wyszukiwania w niej potrzebnych elementów,
- zapisywanie i odczytywanie plików SMART Notebook,
- pozyskiwanie materiałów do lekcji z sieci Internet,
- drukowanie i eksportowanie zawartości stron SMART Notebook.
Spotkanie II: Wykorzystanie narzędzi ułatwiających tworzenie materiału lekcyjnego
- SMART Lab: aktywność Sortowanie,
- SMART Lab: aktywność Uzupełnij puste miejsca,
- SMART Lab: aktywność Ustal kolejność,
- SMART Lab: aktywność Wykrzycz to!,
- SMART Lab: aktywność Game Show,
- SMART Lab: aktywność Monster Quiz,
- Wyszukiwarka obrazów,
- Dodatek YouTube.
Spotkanie III: Ze SMART Notebook na lekcji
- gesty,
- proste ćwiczenia interaktywne – wymaż aby ujawnić odpowiedź,
- proste ćwiczenia identyfikujące – przyporządkuj etykiety,
- narzędzia sterujące uwagą uczniów: zasłona ekranu, magiczne pióro, zakreślacze,
- przeglądarka internetowa,
- nagrywanie lekcji,
- czyszczenie adnotacji,
- resetowanie strony,
- maska – wyświetlanie tylko właściwej części obrazu,
- zasoby i wsparcie dostępne w sieci Internet.
Szkolenia prowadzone było przez firmę Image Recording Solutions Sp. z o.o.
Szkolenie nauczycieli nauczania zintegrowanego w ramach TIK
W dniu 7 i 8 marca odbyły się praktyczne szkolenia nauczycieli nauczania zintegrowanego klas 0-3 z obsługi tablicy multimedialnej. Szkolenie prowadziła p. E. Śliwa. Zapoznała ona nauczycieli z możliwościami oprogramowania tablicy eibort.
- Pasek narzędzi głównych i pomocniczych
- Przygotowanie do pracy –kalibracja
- Uruchomienie oprogramowania
- Rysowanie
- Figury geometryczne i bryły
- Wstawianie, dodawanie do strony obiektów multimedialnych i graficznych
- Wstawianie pól tekstowych. Funkcja wymawiania wyrazów.
- Wykorzystanie funkcji zdrapka narzędzia przydatne na lekcjach matematyki
- Przechwytywanie obrazu
- Kurtyna, reflektor, lupa
- Przeglądanie stron
- Korzystanie z zasobów edukacyjnych
- Wypełnianie kolorem lub teksturą
- Wymazywanie notatek i usuwanie obiektów
- Funkcja odtwarzania notatek
- Zapisywanie dokumentów
- Otwieranie i import dokumentów
Webinarium dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 25 kwietnia 2018
Nie takie kot(d)y straszne… czyli o kodowaniu z kotem Scratchem
Scratch to kot, którego da się oswoić. Ale jeśli dobrze pozna się jego język jest miłym i potulnym kotkiem. Czy należy się bać programowania z dziećmi? Oczywiście, że nie. Dzieci mają ogromny potencjał i masę pomysłów, a w drugiej klasie zazwyczaj jeszcze im się chce. Dzięki webinarium, nauczyciele dowiedzieli się, jak bawić się z dziećmi programując. Jak oswajać rudego kota, od czego zaczynać i co zazwyczaj sprawia dzieciom najwięcej problemów. Dowiedzieli się także o tym, jakie elementy programowania wprowadzone są w drugiej klasie w Informatyce w serii Elementarz odkrywców i jak pracować z nimi z dziećmi.
Prowadzącym był p. Michał Kęska – autor podręczników do informatyki w klasach 1-3.
Lekcja otwarta – TIK w nauczaniu zintegrowanym
W dniu 24 kwietnia 2018 roku odbyło się kolejne spotkanie nauczycieli nauczania zintegrowanego w ramach powołanej Międzyszkolnej Sieci Współpracy Nauczycieli stosujących technologię informacyjno-komunikacyjną (TIK) w nauczaniu.
Nauczyciele i dyrektorzy szkół z Lubziny, Małej, Łączek Kucharskich, Ropczyc (ZS nr 3) oraz Niedźwiady Górnej uczestniczyli w lekcji otwartej, którą przeprowadziła p. Maria Kalita. Lekcja dotyczyła zasobów wodnych świata i konieczności oszczędzania wody. Pani Maria Kalita pokazała nauczycielom jak można wykorzystać zasoby internetowe oraz możliwości tablicy interaktywnej, aby lekcja stała się dużo atrakcyjniejsza dla dzieci. Po lekcji nauczyciele wymienili się uwagami i umówili się na następne spotkanie w Ropczycach –program Baltie
Tematyka lekcji z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, programów komputerowych, e-podręcznika w dniach 12 lutego do 2 marca 2018 r. :
imię i nazwisko nauczyciela | klasa | przedmiot | Data | Temat |
Wanda Świętoń | II | edukacja wczesnoszkolna | 14.02. | Tajemnicze zakątki Ziemi – poznanie przyrodniczych programów za pomocą internetu. |
II | edukacja wczesnoszkolna | 14.02. | Oglądanie filmu „Gutenberg i druk”. | |
II | zajęcia komputerowe | 15.02. | Wyprawa nad jezioro – kopiowanie i wklejanie fragmentu obrazu. | |
II | edukacja wczesnoszkolna | 16.02. | Wyszukanie w internecie krótkiego życiorysu Julii Duszyńskiej autorki książki „Cudaczek – Wyśmiewaczek”. | |
II | edukacja wczesnoszkolna | 19.02. | Granie w gry multimedialne – rozwijanie spostrzegawczości, pamięci i innych umiejętności percepcyjnych. | |
II | edukacja wczesnoszkolna | 20.02. | Zapoznanie z programem „Sieciaki”. Oglądanie filmu „Sieciaki”. | |
II | edukacja wczesnoszkolna | 20.02. | Wizyta w bibliotece – zwiedzanie biblioteki, poznanie katalogu tradycyjnego i elektronicznego. Odszukiwanie książek w różnych katalogach. | |
II | edukacja wczesnoszkolna | 21.02. | Poznajemy Indie – spotkanie z podróżnikiem – oglądanie prezentacji. | |
II | zajęcia komputerowe | 22.02. | Przygody ortograficzne – ćwiczenia w programie Word. | |
II | edukacja wczesnoszkolna | 28.02. | Życie ludzi dawniej i dziś – wyszukiwanie wiadomości w różnych źródłach wiedzy (internet). | |
II | edukacja wczesnoszkolna | 01.03. | Wypowiedzi na temat oświetlenia i ogrzewania mieszkań dawniej i dziś na podst. Ilustracji oraz innych żródeł informacji (internet). | |
II | Zajęcia komputerowe | 01.03. | Szkoła iluminatorów – praca w programie Word. | |
II | edukacja wczesnoszkolna | 01.03. | Oglądanie filmu „Tomasz Edison i nauka stosowana”. | |
II | edukacja wczesnoszkolna | 02.03. | Dawne i współczesne sposoby porozumiewania się na odległość – korzystanie z różnych źródeł wiedzy. |