REGULAMIN KONKURSU LAPBOOKOWEGO
„Święty Carlo Acutis – Mój Patron
w Cyfrowym Świecie”

CEL KONKURSU
Celem konkursu jest przybliżenie uczniom postaci św. Carlo Acutisa – młodego chłopca, który potrafił łączyć nowoczesność z głęboką wiarą.
Poprzez wykonanie lapbooka uczniowie mają okazję:
- poznać życie, duchowość i wartości św. Carlo,
- rozwinąć kreatywność, zdolności manualne i wyobraźnię,
- uczyć się odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii,
- zrozumieć, że media cyfrowe mogą być narzędziem czynienia dobra,
- inspirować się postawą świętego, nazywanego „influencerem Boga”.
UCZESTNICY
Konkurs jest przeznaczony dla uczniów klas V–VIII szkoły podstawowej.
ZADANIE KONKURSOWE
Wykonanie lapbooka – interaktywnej teczki edukacyjnej, która w twórczy sposób przedstawi życie, działalność i przesłanie św. Carlo Acutisa.
Lapbook może zawierać:
- biografię świętego,
- cytaty i myśli Carlo,
- rysunki, zdjęcia, mapy, diagramy,
- elementy interaktywne (okienka, kieszonki, harmonijki itp.),
- informacje o cudach eucharystycznych,
- własne refleksje ucznia,
- modlitwę lub intencję do św. Carlo,
- przemyślenia na temat korzystania z internetu zgodnie z wartościami chrześcijańskimi.
FORMAT I TECHNIKA
- Format: A4 lub A3
- Technika: dowolna – rysunki, wyklejanki, druk, zdjęcia, teksty, origami, kolaż itp.
- Praca musi być wykonana samodzielnie lub z minimalną pomocą dorosłych.
TERMIN
- Termin oddania prac: do 13 października 2025 r.
- Prace należy przekazać nauczycielowi religii lub wychowawcy.
PROPONOWANE ŹRÓDŁA INFORMACJI
- https://acutis.pl – oficjalna polska strona o świętym
- https://carloacutis.com/pl – międzynarodowy serwis o św. Carlo
- https://opoka.org.pl – artykuły religijne, m.in. o Carlo
- Dorota Kozioł, „Święty Carlo Acutis”, Wydawnictwo Diecezjalne Sandomierz, 2025
- Filmy i reportaże edukacyjne na YouTube (np. „Carlo Acutis – Święty naszych czasów”)
- Cuda eucharystyczne – www.miracolieucaristici.org
KRYTERIA OCENY
Prace zostaną ocenione według następujących kryteriów:
- zgodność z tematem i poprawność merytoryczna,
- pomysłowość i oryginalność,
- estetyka i staranność wykonania,
- samodzielność i zaangażowanie,
- zawartość wychowawcza i profilaktyczna (odniesienia do mediów cyfrowych).
